|
Minek nekem ez a GKI, amikor 20 éve kamionozom?
Az EU közlekedésbiztonsággal foglalkozó testülete(i) célul tűzte(ék) ki, hogy Európa útjain a nagyjárműves balesetek-ezen belül a halállal, ill. súlyos sérüléssel járó esetek-számát 10 éven belül a felére csökkenti(k). Rengeteg a túlvezetés, az elalvásos baleset. Ön 35-40 tonnát mozgat, óriási mozgási energia potenciállal! Gondolja végig!
Miért engem képeznek 5 évente tovább sok pénzért, miért nem az úrvezetőket, akik között 100-szor több pszichopata van?
Amit állít abban rengeteg igazság van. Az úrvezetőkkel kapcsolatban főleg. Őszintén próbálok Önnek válaszolni. Az úrvezetők tábora a teljes "járművezető populációt" lefedi. Őket egy második lépcsős képzésre, vagy akármilyen továbbképzésre küldeni....Nos nincs ma Európában egy olyan regnáló kormány sem amelyik ezt meg merné lépni. A következő választásokat borítékoltan elbukná. Gondolja végig, minden család szinte minden tagja érintett lenne. Pedig ebben a körben Európában több ezer életet lehetne megmenteni a közutakon. Pl. egy kötelező csúszóspályás tréninggel. A mi szakmánkat viszont nagyon könnyű "körbe keríteni", s még csak ideológiákat sem kell hozzá találni, hogy miért álljunk meg 5 évente egy "szusszanásnyi kis időre". Azért mert változnak a szabályzók, változik a KRESZ, mert új műszaki újdonságok vesznek minket körbe stb..stb..stb...Képzelje el nekünk oktatóknak, tanároknak is kemény továbbképzésen kell évente!! átesnünk, hogy a hivatásunkat gyakorolhassuk. És képzelje az is pénzbe kerül....
Mi a rossz értelemben vett garancia arra, hogy GKI nélkül nem tudom majd ellátni a munkám úgy ahogy eddig tettem, vagy hogy ki fognak rúgni?
A "garancia" az az, hogy nézzen meg egy álláshirdetést a nagyjárműves szakmában. Mi itt Győrben az iskolánkban többször dolgoztunk fejvadász cégek megbizásából, akik profi gépkocsivezetőket kerestek. A GKI vizsga alapkövetelmény volt. A munkáltatón továbbra is sok múlik, de ne feledje azt amit már a kategóriás képzésben is tanult. Azt, hogy amint beül a kormánykerék mögé Ön a felelős az okmányaiért, a rakomány rögzítéséért, és egy sor más dologért. A főnököt legfeljebb tanúként fogják meghallgatni......Még egy dolog, válasz a kérdésére. Ön a nagyjárműves szakma PROFIJA! Ön ezen pálya hiearchiájának a csúcsán áll. Bizonyára járt már úgy, hogy a szomszédjának kételyei támadtak egy-egy közlekedési helyzetet illetően. Neki a napnál is világosabb volt, hogy Önt kell megkérdezni, mert Ön hivatásos, Ön profi a KRESZ-ben. Ismerős a helyzet? Igenis legyen igényes rá, hogy befogadja az új ismereteket, hogy képezi magát. Ma már az egyetemek minden sarkában ki van írva magyarul és angolul is, hogy Life Long Learning, azaz egy élethosszon át tartó tanulás. Különben kiesünk a munkaerőpiacról.
| |